środa, listopada 07, 2012

Casablanca - Film


Gatunek: dramat, kryminał
Reżyseria: Michael Curtiz

Dzisiaj polecam Wam film Casablanca, który obejrzałam w weekend. Film ten oglądałam już wcześniej (kto by go nie widział?:), ale miło było zobaczyć go jeszcze raz. Casablanca jest jednym z najbardziej znanych klasyków kina światowego. Zdobyła trzy Oskary, a była nominowana w pięciu kategoriach. Film miał premierę w Hollywood Theater w Nowym Jorku w 1942 roku. 



Jeden z klasyków kina światowego. Historia wielkiej miłości, rozgrywająca się w ogarniętej wojną Casablance, i dramatycznego wyboru, którego musiał dokonać główny bohater. Czy uczucie może zwyciężyć w obliczu wojny? Niezapomniane kreacje aktorskie Humphreya Bogarta i Ingrid Bergman, nieodmiennie kojarzonych właśnie z tym filmem.


(Opis filmu pochodzi ze strony film.web)

5 komentarzy:

  1. Klasyk, każdy widział... a ja nie widziałam :D Ale wypada w końcu nadrobić, bo wstyd nawet przyznawać, że się nie widziało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bosz, wstyd - ja tego filmu nie widziałam :( Ale mam go u siebie w zbiorach, więc kiedyś się za niego zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, polecam warto obejrzeć:)

      Usuń
  3. zapraszam cię do zabawy, która opanowała blogowy świat. szczegóły na moim blogu.

    Klasyk kina, już bardzo dawno oglądałam ten film ")

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Zostałaś nominowana przeze mnie do "Liebster Blog". Zapraszam! :)
    http://czytam-wiec-zyje.blogspot.no/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze, które zawsze chętnie czytam i na które staram się w miarę możliwości odpowiadać:-)