środa, września 13, 2017

"KOD LEONARDA DA VINCI" DAN BROWN


Tytuł: Kod Leonarda da Vinci
Tytuł oryginału:  The Da Vinci Code
Autor: Dan Brown
Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania: 2013

Powieść "Kod Leonarda da Vinci" autorstwa amerykańskiego pisarza Dana Browna, wydana po raz pierwszy w 2003 roku, jest niewątpliwie jedną z najbardziej rozpoznawalnych i znanych książek na świecie. Nie spotkałam się jeszcze z osobą, która nie znałaby tej książki. Do rozgłosu przyczyniła się w dużej mierze ekranizacja z Tom Hanks i Audrey Tautou w roli głównej pod tytułem "Kod Leonarda da Vinci". 
 
"Kod Leonarda da Vinci" jest powieścią kryminalno-sensacyjną, w której rzeczywistość miesza się z fikcją literacką. Książka dotyczy największej zagadki wszech czasów, sięgającej początków chrześcijaństwa. Powieść jest bardzo ciekawa, intrygująca, czyta się jednym tchem. Zawiera wiele niezwykłych tajemnic, ciekawostek, zagadek oraz jest pełna tez i spisków. Wszystko to powoduje, że książka jest jedyna w swoim rodzaju.
Głównymi bohaterami są Robert Langdon, amerykański profesor historii i symboliki religijnej z uniwersytetu Harvarda. Langdon jest osobą znaną w świecie sztuki ponadto jest autorem licznych książek o treści religijnej i symbolice kultu. Kolejnym, jednym z głównych bohaterów jest Sophie Neveu, policjantka z francuskiego biura śledczego, zajmująca się kodami i szyframi. 
Akcja powieści, która jest bardzo dynamiczna, początkowo toczy się w Paryżu, następnie przenosi się do Londynu. Fabuła książki pokrótce przedstawia się  następująco: w Luwrze zostaje zamordowany Jacques Sauniere, kustosz Luwru, a poza tym znana postać w świecie kultury i sztuki. Przed śmiercią Sauniere udaje się przekazać zakodowaną tajemniczą wiadomość  wnuczce Sophie Neveu. Sophie i Robert podążając za zakodowanymi znakami i wiadomościami od Jacques odkrywają coraz to bardziej niezwykle historie, symbole i tajemnicę związaną ze Świętym Graalem. 
Książka za sprawą swojej treści została mocno skrytykowana ze strony kościoła. Czy słusznie, czy nie? Tego nie wiem, ale jednego jestem pewna, że nie wszytko, jest tak jasne i oczywiste jak powinno. Jest wiele pytań bez odpowiedz. Świat się zmienia, postęp idzie do przodu, na pewne sprawy patrzy się inaczej, rozumnie się inaczej.
Podsumowując Kod Leonarda da Vinci jest świetnym kryminałem, zapewniającym dobrą rozrywkę podczas czytania. Przynajmniej ja się nie nudziłam, wręcz przeciwnie! Tematyka jest ciekawa i jak najbardziej intrygująca. Mamy tu wszystko, co dobry kryminał zawierać powinien zagadkę, tajemnicę i morderstwo. Świetnie napisana i bardzo dobrze się czyta. Bardzo polecam!

★★★★★☆

2 komentarze:

  1. Film oglądałam, ale książki chyba nie przeczytam. Do tej pory zapoznałam się z dwoma utworami tego pisarza i choć fabuła wciąga, to jednak ociężale ją poznawałam. Brown jak dla mnie ma za "twarde" pióro.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czytałaś "Inferno"?
    Mój to był pierwszy raz, gdy się zetknęłam z tym pisarzem i mnie urzekł.
    Szukam po domu rodziców gdzieś właśnie "Kodu DaVinci" bo wiem, że mój tata to czytał.
    Jak znajdę to biorę się do czytania.

    Zapraszam również i na mojego bloga: https://cat-rodriguez.blogspot.com dopiero raczkuję

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze, które zawsze chętnie czytam i na które staram się w miarę możliwości odpowiadać:-)