czwartek, stycznia 03, 2019

MAŁE PODSUMOWANIE 2018 ROKU - NAJLEPSZE PRZECZYTANIE KSIĄŻKI I POSTANOWIENIA NOWOROCZNE

Koniec roku i początek nowego to najlepszy czas na wszelkie podsumowania, wnioski i postanowienia noworoczne. Rok 2018 był dla mnie słaby czytelniczo, bo przeczytałam skandalicznie mało książek, w sumie około czterdzieści pozycji. Jest to zdecydowanie mniej, aniżeli chciałabym.



Spośród przeczytanych książek, wybrałam top 8. Są to najlepsze książki według mojej obiektywnej oceny. Kolejność nie ma znaczenia. 
  • "Don Kichot. Przemyślny szlachcic z Manczy", Miguel de Cervantes
  • "Czarodziejska góra", Thomas Mann
  • "Zabójcza biel", Robert Galbraith
  • "Grona gniewu", John Steinbeck
  • "Północ i Południe", Elizabeth,Gaskell
  • "Pierwszy śnieg", Jo Nesbo
  • "Frankenstein", Mary Shelley 
  • "Zaginiona dziewczyna", Gillian Flynn
W roku 2018 było mnie na blogu bardzo mało, napisałam niewiele recenzji i postów. Biłam się z myślami, czy w ogóle nie skasować bloga. Jednak postanowiłam tego nie robić. Książki są moją wielką pasją, a pisanie bloga moim hobby. Za to częściej bywałam na Instagramie, gdzie poznałam świetną społeczność. 

Moim postanowieniem na rok 2019 jest przeczytanie większej liczby książek, niż w roku poprzednim. Częściej bywać aktywnie na blogu, chociaż nie wyznaczam sobie w tych kwestiach żadnych limitów. Chciałabym także w tym roku, wsiąść udział w jakimś ciekawym wyzwaniu czytelniczym. Jeżeli znacie jakieś fajne, to piszcie w komentarzach. A oto moja lista książek, które postanowiłam przeczytać w tym roku. Są to zaległe książki, które sterczą u mnie na regale, już od kiedy to, nie wiem, ale bardzo chciałabym je przeczytać. 

  • "Jaśnie Pan", Jaume Cambré
  • "Biesy", Fiodor Dostojewski
  • "W stronę Sawanna", Marcel Proust
  • "Macbeth", Jo Nesbo
  • "Klub Pickwicka", Charles Dickens
  • "Szkoła uczuć", Gustav Flaubert

2 komentarze:

  1. Nie znam żadnej z przedstawionych przez Ciebie książek, ale Pierwszy śnieg mam w planach. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pierwszy śnieg" Nesbo polecam, na pewno się nie zawiedziesz ;) Na długo zapada w pamięć, książkę czytałam rok temu, a mam wrażenie jakby to było tydzień temu.

      Usuń

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze, które zawsze chętnie czytam i na które staram się w miarę możliwości odpowiadać:-)